forum van de kleine monstertjes ;-)

P
patricia 06/01/2006 15:37
24.132.104.*

katten wel of niet naar buiten?

wat vindt jij; Katten wel of niet buiten los laten lopen??

Zelf laat ik onze katjes niet los buiten lopen..

ze mogen wel op het balkon..dat is afgezet (alleen nog niet goed genoeg ).

Ik ben vooral bang dat iemand die katten haat ze dan iets aandoet.

En ik wil niet dat ze vogels in een voliëre op gaan jagen.

Bovendien kunnen ze zo los buiten ook eerder ziektes oplopen lijkt me en onder een auto terecht komen natuurlijk.

Als er bij mij in de tuin een vreemde kat loopt en poept kan het me eerlijk gezegd geen **** schelen, maar ja, voor de mensen die hier problemen mee hebben, doe ik het ook maar uit goed fatsoen.

wat vinden jullie?

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

K
Kattekop78 09/01/2006 13:23
82.169.247*
Een kat hoeft niet per sé buiten te lopen! Als ze van jongs af aan gewend zijn binnen te leven en ze hebben genoeg bezigheden, dan mist zo'n kat echt niks!
Ik hield eerst ook altijd mijn katten binnen, maar één zomer wilde ik het toch proberen om ze los te laten lopen! Ra ging er als de bliksem vandoor, dus die heb ik gauw weer binnen gehaald en binnen gehouden! Scooby vond het prachtig en terroriseerde de katten van de buren! Zo erg zelfs, dat ze een keer samen met één van die katten in één bal over het pleintje rolde, de haren vlogen in het rond en ik ben er op een gegeven moment maar tussen gesprongen! Real vond het allemaal best! En Scooby d'r halfzus Scrappy ben ik een keer een halve dag kwijt geweest en die bleek onderin een auto te zijn gekropen! Een half uur, nadat mijn ex en ik haar te pakken hadden, reed de auto weg!
Op zich ging het goed, maar ik maakte me vreselijk druk om ze! Tegen het einde van de zomer kreeg ik te horen, dat het jongste katje van de buren (echt een prachtkatje) in de straat bij ons achter was doodgereden! Die straat was zo rustig, af en toe een rustig rijdende auto! Daarna mochten mijn katten niet meer naar buiten! Sinds ik uit dat huis weg ben, heb ik geen tuin meer gehad! Maar op het balkon mogen ze van mij wel komen! Voor zomer even het balkon goed afzetten en dan mogen ze daar lekker gaan rondhangen!
Ik laat mijn katten nooit meer loslopen! Ik vind het altijd zo sneu om te zien, dat er katten zijn, die dag en nacht, weer of geen weer, buiten lopen! Dat vind ik dus echt zielig! Katten zijn huisdieren, dieren dus, die in huis leven! Wat heb je aan een kat, die altijd buiten loopt?

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |