forum van de kleine monstertjes ;-)

P
patricia 06/01/2006 15:43
24.132.104.*

dierenmishandeling

Wat vindt jij persoonlijk dierenmishandeling???

Ik las ooit in een boek dat honden met de snuit door hun eigen plasjes halen, ook mishandeling is. Persoonlijk vindt ik dat zelf ook wel. Er zijn een hoop andere liefdevollere en betere manieren om je pup zindelijk te maken.

Verder vindt ik dat je een dier absoluut niet hoeft te slaan, schoppen of hard door mekaar hoeft te schudden. Als ik dit op straat zie gebeuren zeg ik er ook wat van.

Verwaarlozing vindt ik eigenlijk ook dierenmishandeling..honden die nauwelijks uitgelaten worden, dieren die bijna altijd alleen thuis zijn..

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

K
Kattekop78 09/01/2006 12:54
82.169.247*
Dierenmishandeling is gewoonweg te wreed voor woorden! En ik begrijp gewoon niet, dat er mensen zijn, die zo met een dier kunnen omgaan! Te weinig eten en/of water, te weinig beweging, te weinig of zelfs geen aandacht, het niet laten behandelen van een ziekte of aandoening, zoals ik ooit eens in het asiel zag, waar ik werkte!
Maar ik moet toegeven, dat ik de hond, die ik een aantal jaar terug had, wel degelijk eens een tik heb gegeven! Een tik op de bovenkant van zijn neus! Puur voor het schrikeffect en zeker niet om hem pijn te doen! En mijn katten, en dan vooral Ra de kater, geef ik weleens een tikje op de poot, als hij op het punt staat om Scooby of Real een knal te verkopen of gewoon finaal aan te vallen! Maar ook dat is niet om hem pijn te doen, maar meer om hem weg te krijgen of af te leiden!
Het gebeurt niet vaak, maar als ik het doe, zorg ik ervoor, dat ik geen pijn veroorzaak, want mijn beestjes pijn doen is het laatste, wat ik wil!
Toen ik mijn hond nog had, heb ik een keer drie weken full-time gewerkt, maar wat voelde ik me schuldig! Niet, dat mijn hond er last van had, want die genoot volgens mij van zijn rust! Later heb ik nog eens twee maaanden full-time gewerkt! Het was toen net uit met mijn ex en ik kon dus niet anders! Maar ik was altijd weer blij om thuis te zijn en het eerste, wat ik deed, was mijn beestenboel knuffelen en kroelen en aandacht geven!
Maar het is een feit, dat katten er veel beter tegen kunnen om alleen te zijn dan honden!

P
patricia 10/01/2006 09:33
80.57.42*
Nou ja ik geef dus mijn honden nooit een tik..je weet wel waarom
Misschien als dat niet was gebeurd dat ik het wel gedaan had.
Wat ik bij de poezen altijd doe, als ze zowat me eten zitten weg te kapen onder mijn neus of in de gordijnen hingen (die tijd is nu gelukkig voorbij), is ze met water besproeien.
haha ik wist niet dat Ra zo'n schavuit was

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |